Inspecteur neemt tablet mee bij liftkeuring

Binnenkort is het zover. Dan gaan alle inspecteurs van het Liftinstituut bij periodieke liftkeuringen met een tablet op pad. De inspecteurs kunnen hierdoor efficiënter en milieubewuster werken. Groot voordeel voor de inspecteur is dat hij overal alle data beschikbaar heeft. Voor klanten betekent het dat zij op een snellere rapportage kunnen rekenen. Alle inspecteurs zijn inmiddels getraind in het werken met de 'mobile device'.
02-07-2013

Keuren met de tablet in de hand is ten eerste een stuk efficiënter voor de inspecteur - vooral bij de voorbereiding van keuringen en de administratieve kant daarvan. Tot de start van het werken met een ‘mobile device’ moeten inspecteurs nog ’s avonds van tevoren de keuringsrapporten, de informatie over de te bezoeken klanten en de invulformulieren downloaden en printen. Dat kost tijd en de inspecteur gaat met een heel pak papier onder zijn arm naar de klant. Straks is dat niet meer nodig. De inspecteur kan vooraf de gegevens voor de keuring klaarzetten in het ‘mobile device’ en de volgende dag hiermee direct aan de slag. 

Alle informatie voor de periodieke liftkeuring bij de hand

Alle informatie staat op de tablet die de inspecteur meeneemt bij de keuring. Voordeel daarvan is dat de inspecteur vérder kan kijken dan het vorige keuringsrapport. Ook eerdere keuringsrapporten van een lift kunnen worden opgevraagd. Een voordeel van deze manier van werken is ook dat er mogelijkheden ontstaan om sneller te rapporteren aan de klant. De keuringen zelf en het keuringsproces wijzigen overigens niet.