Liftinstituut info

FAQ Helpdesk

Veelgestelde vragen
De meest gestelde vragen, beantwoord door onze helpdesk, vindt u hier.

Liftinstituut introduceert VIP-keuringsbundel

Om de service aan klanten verder te verbeteren en het aantal afzeggingen voor keuringen te verminderen, introduceert het Liftinstituut een nieuwe totaaldienstverlening: de VIP-keuringsbundel. In deze servicebundel zitten, behalve de keuring, nu ook de benodigde assistentie en, indien de klant het wenst, een aanvullende onderhoudscheck.

Verder verbeteren markt- en servicegerichtheid doelstelling Liftinstituut

Sinds begin 2012 heeft het Liftinstituut een nieuwe directie. Eerder kwam algemeen directeur Bas Mulder al aan het woord. Dit keer is dit Marco Waagmeester, directeur Inspectie Nederland. Hij vertelt daarbij onder meer over zijn belangrijkste doelstellingen en hoe klanten hierbij kunnen worden betrokken.

Liftinstituut activeert miljoenen liftgebruikers

Uit onderzoek van het Liftinstituut blijkt dat liftgebruikers zich niet altijd prettig voelen in de lift. Al heeft dat niets te maken met de veiligheid van de lift, maar wel met het gedrag van hun medepassagiers. Veiligheid beoordelen ze als een soort vanzelfsprekendheid. Toch zijn er momenteel zo'n 3.000 liften zonder geldig certificaat. Alle reden om de aandacht van de liftgebruikers te vragen.

Liftinstituut-workshop ‘liftrenovaties’ zet iedereen op scherp

Ruim 150 gebouw- en lifteigenaren volgden begin 2013 de workshop ‘Aandachtspunten bij liftrenovaties’ in Expo Houten. Een voorlichtingsmiddag over zorgplicht, wettelijke eisen, liftbeveiliging en tijdelijke oplossingen bij liftrenovatie. Pakkende praktijkvoorbeelden maakten de aanwezigen weer extra scherp.

Liftinstituut weer vertegenwoordigd in internationale normcommissies

Sinds 1 november 2012 combineert Schaareman namelijk zijn taken als medewerker bij de afdeling Certificatie met de functie als productmanager Codes & Standards. Het deelnemen aan (inter)nationaal normoverleg maakt hier deel vanuit.

Liftinstituut-workshop geeft inzicht in WSCS

Zo’n honderd deelnemers uit de liftenbranche waren op 29 november 2012 aanwezig bij de Liftinstituut-workshop ‘Gevolgen invoering WSCS’. Zij lieten zich door verschillende sprekers informeren over de laatste stand van zaken rond door de overheid ingevoerde werkveldspecifieke certificatieschema (WSCS) voor liften. Ook konden zij vragen stellen aan deskundigen op dit gebied. Een impressie.

Workshop ‘Liftbeveiligingtrends in Nederland’ waardevol

Liftbeveiliging is regelmatig onderwerp van gesprek: veiligheid van oudere bestaande liften, onafhankelijkheid van keuringsinstanties en eisen te stellen aan spreek-/luisterverbindingen zijn een paar voorbeelden hiervan. Elseco, toeleverancier van liftapparatuur nodigde liftadviseurs uit om hierover met elkaar eens van gedachten te wisselen.

Kennis is grote kracht van het Liftinstituut

Bas Mulder, sinds 1 januari 2012 algemeen directeur van het Liftinstituut, geeft in dit interview onder meer aan wat zijn plannen zijn en waarom hij het belangrijk vindt om nog vóór het eind van 2012 zoveel mogelijk relaties te bezoeken.

Colleges van deskundigen Liftinstituut samengevoegd

Eén van de eisen die in het kader van de accreditatienormen, getoetst wordt door de Raad voor Accreditatie bij het Liftinstituut is dat colleges van deskundigen gevormd worden binnen de werkgebieden waarin het Liftinstituut actief is. Twee van deze colleges, de colleges ‘Gevelonderhoud’ en ‘Machines’, zijn in 2012 samengevoegd.

Pagina's