750 liften bij MVGM Vastgoedmanagement nu onder VIP (Volledig Inspectie Pakket)

Onlangs ondertekenden MVGM Vastgoedmanagement en Liftinstituut de VIP-keuringsovereenkomst voor 750 liftinstallaties. VIP staat daarbij voor Volledig Inspectie Pakket. Tom Evers, mede-oprichter van PRO-Services Adviseurs, en Richard Vos, Manager Sales bij Liftinstituut, zetten hun handtekening onder de keuringsovereenkomst. 

Evers: “Wij kiezen voor de VIP-liftkeuring, omdat wij een objectieve en deskundige liftkeuring belangrijk vinden. Daarnaast spreken de logistieke voordelen van de keuring en assistentie, verzorgd door Liftinstituut, ons aan. Zo is er minder kans op afzeggingen. Maar ook de toegevoegde waarde van de onderhoudscheck is een reden om voor VIP-keuringen te kiezen.”

Inkoopcollectief MVGM

PRO-Services Adviseurs is ruim twee jaar geleden opgericht vanuit MVGM, de grootste vastgoedbeheerder van Nederland. PRO-Services Adviseurs is het inkoopcollectief voor de zakelijke markt op het gebied van onderhoudscontracten en abonnementen. Liftinstituut is een van de ongeveer tachtig leveranciers die meedoen.

Vertrouwen

Efficiency en duurzaamheid zijn niet de enige redenen waarom PRO-Services Adviseurs kiest voor VIP. Evers: “Behalve dat deze manier van keuren financiële voordelen met zich meebrengt, zoals besparing op de kosten voor assistentie door de onderhoudsmonteur, vinden wij juist de objectiviteit van de keuring zeer belangrijk.”

“We merken dat voor VvE’s het vertrouwen in de liftenbranche een lastig punt is. Is het wel waar wat het liftonderhoudsbedrijf zegt? Is die vervanging van de lift of dat onderdeel echt wel nodig? Doet het liftonderhoudsbedrijf wel goed zijn werk? De inspecteur wordt tijdens de VIP-keuring geassisteerd door een onafhankelijke keuringsassistent van Liftinstituut en juist die onafhankelijkheid geeft VvE’s vertrouwen. Het gaat namelijk niet om geld, maar veiligheid staat hierdoor duidelijk bovenaan. En dat vinden VvE’s waardevol.”

Onderhoudscheck

“Daarnaast krijgen wij door de objectieve keuring een goed beeld van de geleverde kwaliteit van de liftonderhoudsbedrijven. Door de uitgebreide onderhoudscheck die we van Liftinstituut na de keuring krijgen, kunnen we in één oogopslag zien waar extra aandacht nodig is. Voor ons ook een middel om de liftonderhoudsbedrijven scherp te houden: we confronteren ze direct met keuringspunten, opmerkingen of zelfs afkeuringen. Wij verwachten dan ook dat liftonderhoudsbedrijven dat serieus nemen.” 

“Wij werken niet met boetes. Ons inziens werkt dat niet. Er zijn namelijk leveranciers die de boetes standaard in hun begroting opnemen. Wij willen werken met bedrijven waar het draait om kwaliteit en veiligheid. Niet met bedrijven die onnauwkeurig werken voor lief nemen. Verbeteren ze niet? Dan nemen we afscheid. Zo bewaken wij de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze leveranciers naar onze klanten.”