Amstel Hotel: iconische gastvrijheid, iconisch keurmerk in de lift


Liftinstituut viert het 90-jarig bestaan. Ter gelegenheid daarvan zetten we klanten van het eerste uur in het zonnetje. We gingen met een overheerlijke taart naar het Amstel Hotel dat op het gebied van liftveiligheid al sinds jaar en dag samenwerkt met Liftinstituut. Chief engineering Roelof Moltmaker nam de taart in ontvangst.

Wie over de Amstel vaart, kan het niet ontgaan. Het Amstel hotel is een waar architectonisch monument, een paradijs aan de oevers. Het werd gebouwd in samenwerking met Cornelis Outshoorn, een van de meest vooruitstrevende 19e-eeuwse architecten van Amsterdam. In het oog springen de prachtige gedetailleerde bogen uit de Gouden Eeuw en de rijkelijk versierde lobby.

Iconisch keurmerk
Al sinds de opening op 27 april 1867 heeft het hotel vele prominente figuren en gasten mogen verwelkomen die de glamour van het hotel wilden ervaren. Om zeker te zijn dat alle gasten de bovenverdiepingen van het hotel veilig bereiken, keurt Liftinstituut al jaren de liften in het hotel.

Roelof Moltmaker zegt: “Wie als gast het iconische Liftinstituut-keurmerk in de lift ziet, weet dat we er alles aan doen om een veilige rit met de lift te waarborgen. We werken prettig samen met de liftplanners en liftinspecteurs. Een liftkeuring is essentieel, maar we zien ook graag dat onze zeer gewaardeerde gasten daar zo min mogelijk hinder van ervaren.”

Gespecialiseerd in historische hotels
Het Amstel Hotel is eigendom van Katara Hospitality, een wereldwijd erkende eigenaar, ontwikkelaar en exploitant van horeca. Het bedrijf verjongt historische, iconische hotels, herstelt ze in hun oude glorie en zorgt ervoor dat hun alom bekende gastvrijheid bewaard blijft.