PREMIUM Liften krijgt aanmoedigingsoorkonde Safety Award liftonderhoudsbedrijven

PREMIUM Liften uit Almere is de grootste stijger als het gaat om minder afkeur en minder keuringspunten bij liftkeuringen onder liftonderhoudsbedrijven. Een stijging van maar liefst acht plekken van 23 naar 15 met een groei van 18,4 naar 23,6 procent schone rapporten en een daling van 7,8 naar 5,0 afkeuringen. Marco Schoen, Operationeel Directeur bij PREMIUM Liften: “We doen er alles aan om een afkeuring te voorkomen.”

Dat was wel even een verrassing toen accountmanager Remon van Os van Liftinstituut de aanmoedigingsoorkonde overhandigde. Marco: “Deze oorkonde is een bevestiging dat we op het juiste spoor zitten. 4,5 jaar geleden hebben wij een ander liftbedrijf overgenomen. Dat vroeg om veel inzet en hard werken. Je moet er namelijk niet alleen voor zorgen dat je eigen bedrijf staande blijft en de kwaliteit en service blijft bieden die je klanten van je gewend zijn, maar dat je ook ondertussen een solide bedrijf opzet. Ik kan wel zeggen dat we in de eerste drie jaar heel wat uren hebben gewerkt. De oorkonde zien we dan ook als een beloning voor ons harde en succesvolle werk!”

Next level service

PREMIUM Liften doet er alles aan om vast te houden aan hun filosofie en bijbehorende slogan: NEXT LEVEL SERVICE. Het liftbedrijf biedt een optimale dienstverlening, waarbij goed gecommuniceerd wordt met de klant. Daarbij wordt gewerkt met technische specialisten en ondersteunende collega’s die 24/7 bereikbaar zijn en service bieden. Marco: “Wij willen de absolute top in dienstverlening zijn en dat begint al met een tactische planning. Een jaar geleden zijn wij ons ook gaan richten op modulair onderhoud. We plannen twee maanden voor de keuring het onderhoud in, waarbij we de keuringspunten standaard meenemen in de onderhoudskeuringspunten. Onderhoud is bij ons geen twintig-minuten-werk. Wij doen altijd volledig onderhoud en daar nemen wij uitgebreid de tijd voor. Veiligheid staat bij ons voorop! Moet er iets extra’s gebeuren om een afkeuring te voorkomen, dan doet de monteur dat meteen als dat mogelijk is. Zo hoeft er niet weer een nieuwe afspraak te worden gemaakt en hoeft de lift maar één keer stil te staan. En dat is natuurlijk prettig voor de klant, maar vooral voor de gebruiker.”

Toptechneuten

Marco: “Ik durf te zeggen dat wij echt toptechneuten in dienst hebben en daar zijn wij natuurlijk trots op. Sinds enkele maanden hebben we een eigen intern opleidingscentrum. Hier worden onze monteurs bijgeschoold, maar ook gespecialiseerde trainingen gegeven voor een bepaald fabricaat. Gaan wij bij bijvoorbeeld nieuwbouwprojecten inzetten op een nieuw type liftbesturing, dan worden onze monteurs daarin opgeleid. Wij willen dat ze allround inzetbaar zijn, zodat wij altijd die 24/7 service kunnen bieden. Omdat we landelijke dekking hebben, kunnen we bij storing daarom zo goed als altijd de contractueel afgesproken aanrijdtijd garanderen. Onze monteurs hebben wel ieder een eigen portefeuille. Dat vinden wij belangrijk, want doordat de monteur vaste liften onderhoudt, kent hij de installaties en kan zo sneller schakelen bij eventuele calamiteiten. Daarnaast waarderen klanten een vast, vertrouwd gezicht.”

Groei

Wordt PREMIUM Liften nog groter in de nabije toekomst? Marco: “De overname heeft de afgelopen jaren heel veel van onze organisatie gevraagd, voor nu hebben we dan ook de ambitie om stabiel te blijven en gericht in bepaalde regio’s en segmenten te groeien. Ook willen we nóg beter worden op allerlei vlakken. Modulair onderhoud verder doorontwikkelen en we willen onze monteurs verder opleiden. We willen altijd meer kennis vergaren. En dat is nodig, want de markt blijft zich ontwikkelen.

Momenteel bestaat ons bedrijf uit circa 75 betrokken werknemers. Dit willen we de komende jaren verder uitbreiden, zonder daarbij het persoonlijk contact met onze werknemers uit het oog te verliezen. Ik zit dan ook in bijna ieder werkoverleg en we willen dat iedereen bij elkaar kan binnenlopen. Het is fijn te zien dat collega’s elkaar ook weten te vinden en niemand zich ervoor schaamt om elkaars hulp en advies te vragen. Er wordt hard gewerkt, maar er is zeker ook tijd voor gezelligheid en ontspanning, dus als een spontane borrel past, dan doen we dat. Daarnaast organiseren we meerdere keren per jaar iets leuks voor het personeel. Je collega’s hoeven echt niet je beste vrienden te zijn, maar we zijn ervan overtuigd dat een goede en gezonde werksfeer bijdraagt aan die ‘NEXT LEVEL SERVICE’ die wij willen bieden. En nu we dat ook nog eens terugzien door deze oorkonde, denk ik dat we zo lekker door moeten gaan!”

Mijn Liftinstituut - al uw keurings­informatie inzichtelijk

Het klantportaal Mijn Liftinstituut biedt u inzicht in uw keuringsrapporten, certificaten en liftgegevens. Heeft u nog geen toegang tot ons portaal? Vraag uw accountmanager naar de mogelijkheden.

keuringsinformatie vanaf 1 juni 2024

Werk in uitvoering

We bouwen momenteel nog aan ons klantportaal. Mist u bepaalde informatie? Vraag ernaar bij uw account­manager.

keuringsinformatie tot 1 juni 2024